fitness1

Fitness dla zdrowia i urody

Zdrowy ruch jest niezwykle ważny – wiemy o tym wszyscy. Często jednak trudno znaleźć nam czas na aktywność fizyczną. Korzyści dla których warto ruszyć się z przysłowiowej kanapy może być wiele.

Szczupła sylwetka, zwiększona masa mięśniowa, efekt płaskiego brzucha, czy poprawa wydajności organizmu. Wymarzona figura z dobrym samopoczuciem to jednak połączenie odpowiednich treningów  dietą.

Treningi fitness – rodzaje 

Decydując się na ćwiczenia fitness warto dopasować je do partii mięśniowych na którymi szczególnie chcemy się skoncentrować. W ostatnim czasie powstało tyle rodziców ćwiczeń, że często trudno zdecydować, który będzie najlepszy właśnie dla mnie. Do najczęściej stosowanych można zaliczyć jednak:

  • Crossfit – choć same treningi trwają raptem półgodziny to angażują one większość mięśni naszego ciała. Crossfit ponadto zwiększa wydajność całego organizmu.
  • Trening Pilates – mają wiele zalet. Przede wszystkim wzmacniają mięśnie i odciążają kręgosłup. Poprawia się także sylwetka i elastyczność ciała. Redukcja napięcie mięśni powoduje z kolei, że poprawia się ogólne samopoczucie.
  • Fat Burning – idealny do pozbycia się kilku zbędnych kilogramów. Trening natomiast składa się z sekwencji poszczególnych kroków, czy biegów.
  • Zumba –  taniec i aerobik w jednym. Zatem treningi to połączenie m.in. hip – hopu, soci, samby, salsy, merengue, mambo, Bollywood, tańca brzucha, czy wschodnich sztuk walki. Zumba jest dla osób w każdym wieku, zatem na sale treningową można zabrać całą rodzinę.
  • ATB –  idealna do wzmocnienia brzucha, ud i pośladków. Ćwiczenia to zazwyczaj prosty układ choreograficzny. Ważne, by przed treningiem zrobić kilkunastominutową rozgrzewkę.

Twoja dobra dieta 

W Twoim menu nie powinno zabraknąć produktów bogatych w białko (sery, jajka, jogurty, gotowane mięso itp.). Zalecane są również produkty zawierające węglowodany, oraz błonnik (ciemne, pełnoziarniste pieczywo, kasza, czy płatki owsiane). W przypadku błonnika warto zwrócić uwagę, aby nie zabrakło go w czasie ostatniego posiłku. Co więcej na kolacje nie należy przesadzać z białkiem. W całej diecie ponadto należy unikać również tłuszczy i cukrów prostych.

Zobacz również artykuły w serwisie http://bodyrock.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *